Ауто-пут од Пирота до Димитровграда, у дужини од 30,5 километара, на источном краку Коридора 10, свечано је отворио 16.09.2017.год., председник Србије Александар Вучић код петље Пирот Исток, на око шест километара од Пирота.
Председник Вучић је рекао да је изузетно задовољан учињеним и поручио да се неће стати, све док се не оствари јасан план и изузетан циљ – 1.200 километара ауто-путева у Србији, саопштава РТС.
За саобраћај је отворено нових 7,35 километара на деоници Станичење – Пирот Исток (која је укупне дужине 16,64 километара), затим деоница Пирот – Димитровград дужине 14,4 километара и обилазница око Димитровграда дужине 8,3 километара.
Председник Србије је најавио да ће до Нове године бити отворен готово цео источни крак Коридора 10, осим деонице Банцарево – Црвена Река, која ће бити отворена у мају наредне године.
“Онда ћемо имати у пуном профилу ауто-пут до бугарске границе у мају. Кад Бугари заврше свој део, имаћемо пут до Истанбула”, рекао је Вучић.
Потпредседница владе и министарка саобраћаја Зорана Михајловић истакла је да је отварање ауто-пута од Пирота до Димитровграда само део завршеног посла И додала да нас чека још посла, на коридорима 10 и 11, као и на неким другим путевима.
В. д. Директора “Коридори” Зоран Бабић изјавио је да је веома поносан јер се у саобраћај пушта модеран, савремен и безбедан ауто-пут. Бабић је рекао да је тај ауто-пут важан не само за локалне самоуправе кроз које пролази, овај део Србије већ и за читаву земљу.
Директорка канцеларије Европске инвестиционе банке (ЕИБ) за западни Балкана Дубравка Негре истакла је да овај део паневропског коридора 10 спаја Србију не само са Бугараском, већ и Аустријом и западном Европом и додалата да улагање у у инфраструктуру не доприноси само економском расту, већ и отварању нових радних места.
Председник Републике Сропске Милорад Додик истакао је да је данашњи дан важан за целу Србију и нарочито за југ земље, те да отварање ауто-пута није само улагање новца и нова радна места, већ је то цивилизацијска промена за тај крај.
Како преноси РТС, Источни крак Коридора 10, од Ниша до границе са Бугарском, дуг је око 86,9 километара. На обилазници око Димитровграда је у саобраћај пуштено 6,5 километара у пуном профилу и 1,77 километара у полупрофилу. На обилазници се налазе два тунела Прогон – дужине један километар и тунел Пржојна Падина – дужине 350 метара. На тој деоници се налази и седам мостова од којих је најдужи мост бр. 4 који се налази између два поменута тунела, а његова дужина је 491 метар.
Код Димитровграда се налази и засек Градиње дубине више од 30 метара, што је и најтежи део трасе, а на изласку је петља Градиње. На обилазници око Димитровграда радове је финансирала Светска банка, а извођач је била грчка компанија “Актор”. Тунеле Прогон и Пржојна Падина је градила грчка фирма “Терна С.А”.
На деоници Пирот исток – Димитровград радови се финансирају из зајма Европске банке за обнову и развој (ЕБРД). Извођач радова је била компанија “Траце Гроуп Холд ПЛЦ”. На тој деонци су направљена 4 моста, 4 надвожњака и 2 подвожњака, укупне дужине 511 метара.
Део трасе у дужини од 2,3 километара је предвиђен за слетање авиона у случају потребе, а комплетан попречни профил писте је ширине 25,4 метара.
На деоници Станичење–Пирот Исток завршена је друга половина, од тунела Сарлах до петље Пирот Исток. Радове на тој деоници изводи “Актор”, а финансирају се из средстава Европске инвестиционе банке (ЕИБ). Раније су пуштене у саобраћај деонице Црвена Река – Чифлик и Чифллик–Станичење, које су дуге укупно око 25 километара. Такође, завршен је већи део радова на деоници Просек – Црвена Река у дужини од 22,5 километара. За трасу и мостове на делу Просек – тунел Банцарево су ангажовани “Актор” и “Терна”, као и део тунел Банцарево – Црвена Река, док је на градњи тунела Банцарево ангажована “Субтера А.С”.
Преузето са интернет портала ФАР.